Sleepwalking

Beroligende midler for depresjon eller antidepressiva?

Moderne medisiner som brukes til å behandle depressive lidelser, virker gjennom nevrotransmittere - kjemikalier som overfører nerveimpulser mellom nevroner.

Avhengighet

Du må bare være avhengig av deg selv. Mennesker er frie og tilknytning er tulling, det er en lyst på smerte.
Oscar Wilde
Hvis du noen gang har hatt et avhengighetsproblem, vet du hvor alvorlig det kan være.

Akalculia: årsaker, symptomer, diagnose og korreksjon av syndromet

Akalculia er et nevropsykisk syndrom som er preget av tap av evnen til å utføre aritmetiske operasjoner og oppfatningen av tall. Det utvikler seg når den dominerende halvkule påvirkes: i høyre hånd på venstre hjernehalvdel, i venstre hånd - høyre.

Forbedre originalitet

Vi inviterer de besøkende til å bruke den gratis programvaren "StudentHelp", som på noen få minutter lar deg øke originaliteten til alle filer i MS Word-format. Etter en slik økning i originalitet, vil arbeidet ditt enkelt bli testet i systemene til antiplagiat universitet, antiplagiat.ru, RUCONTEXT, etxt.ru.

Hvilken lege behandler epilepsi?

Epilepsi er preget av anfall, ofte oppstått sammen med psykiske lidelser. Hvilken lege som bør konsulteres angående behandling av denne eldgamle sykdommen?To spesialister behandler typisk epilepsi: en nevrolog eller en psykiater.

De viktigste symptomene og metodene for behandling av asthenisk-vegetativt syndrom

Fremveksten av asthenisk-vegetativt syndrom er assosiert med en forstyrrelse i det autonome nervesystemet. En slik tilstand utvikler seg i de situasjonene når det autonome nervesystemet ikke er i stand til å reagere tilstrekkelig på den nyutviklede situasjonen både i kroppen og utenfor den.

Tegn på interkostal nevralgi

Skarpe smerter i venstre side av brystet hos mennesker skremmer dem. Tross alt regnes det som hovedsymptomet på hjerteinfarkt. Mens oftest provoseres ubehag av interkostal neuralgi.

3 lokalisering av nevrom og 2 hovedmetoder for behandling av neoplasmer i nervesystemet

Svulster i nervesystemet er en ganske vanlig patologi de siste årene. Ingen kan si sikkert hva det er forbundet med: skadelige utslipp i atmosfæren, genmodifisert mat eller arvelig disposisjon..

Karakteristiske trekk ved hysterisk psykopati

Mange mennesker har møtt på livets vei slike mennesker som alltid prøver å være i sentrum av oppmerksomheten, og for enhver pris, med utgangspunkt i uhemmede fantasier og slutter med løgner, de som liker å overdrive alt veldig mye, demonstrerer sin egen overlegenhet, er tilbøyelige til å tegne, og de er ikke i stand til å vise glede og sorg.

Mellom linjene. Hva som er viktig å vite om dysleksi

Holdningen til mennesker med dysleksi i samfunnet er tvetydig: Noen anser det som et tegn på utilstrekkelig mental utvikling, mens andre tvert imot er sikre på at dette nærmest er geniale symptomer.

Vitenskapen

Medisin Ikke en dråpe i munnen: det er ingen sikker dose alkohol under graviditetForskere har funnet ut faren for alkohol under graviditetenEnhver mengde alkohol under graviditet påvirker babyens hjerne, ifølge britiske forskere.

Antidepressiv og alkoholkompatibilitet

Antidepressiva og alkohol har nøyaktig motsatt effekt på kroppen. Alkoholholdige drikker provoserer en økning i blodtrykket, forbedrer humøret, øker hjerterytmen og stimulerer en person til å være aktiv.