Søvnløshet

Hvilken psykisk sykdom blir arvet?

Psykisk sykdom arves utvetydig. Genetikere har bevist dette en gang for alle; dessuten anser psykiatere spørsmålet om arv fra psykiske sykdommer som en absolutt sannhet, slik det er skrevet i alle lærebøker og vitenskapelige arbeider om psykiatri..

Hvordan lindre en spasme i halsen, og hva er årsaken til dens forekomst

Grunnene

Situasjons. En skarp muskelsammentrekning provoseres av ytre årsaker. Endogen. På grunn av en intern faktor. For eksempel snakker vi om tilstedeværelsen av en samtidig sykdom hos en person.

Tilsetningsfull personlighetstype

Avhengighetsskapende atferd (fra den engelske avhengigheten - avhengighet, avhengighet; latin addictus - slavisk hengiven) - en spesiell type former for destruktiv oppførsel, som kommer til uttrykk i sterk avhengighet av noe.

Acalculia og dyscalculia - hva er forskjellen? Acalculia klassifisering, diagnose og behandling

1. Historie om grunnleggende begreper 2. Etiologi 3. Klassifisering 4. Diagnostisering og behandlingEvnen til å telle er en grunnleggende ferdighet, hvis fravær fører til permanente begrensninger i prosessene med kognisjon, læring og yrkesopplæring.

Parkinsons sykdom. Opplevelse av vellykket behandling av sykdommen

Jeg vil ikke kjede deg med sitater fra Wikipedia om hva Parkinsons sykdom er. Hvis du leser denne boken, har heller ikke denne sykdommen spart deg, eller vil du hjelpe noen nær og kjær til deg på noen måte.

Aktive og passive lytteteknikker
konsultasjon om emnet

"Teknikker for aktiv og passiv lytting"Øvelse "Ingen vet at jeg....."Formål: aktivering av prosessen med selvkunnskap.Prosedyre: Deltakerne sitter i en sirkel.

Aksentuering av karakter

Aksentuering av personlighetskarakterAksentuasjoner (fra latin accentus - stress, understreking) - ekstreme varianter av normen, der visse karaktertrekk er hypertroferte og manifesteres i form av "svake punkter" i psyken til et individ - dets selektive sårbarhet for visse påvirkninger med god og til og med økt motstand mot andre påvirkninger....

Schizofreni: symptomer og tegn hos menn

Schizofreni er en alvorlig form for mental lidelse der det er irreversible endringer i kognitive funksjoner, forverring av den emosjonelle bakgrunnen, utvikling av manglende vilje og tap av forbindelse med virkeligheten..

Drikkende kvinne og tegn på kvinnelig alkoholisme

Sammenlignet med menn er alkoholavhengighet hos kvinner mye farligere, siden det i de fleste tilfeller utvikler seg i et akselerert tempo. Hvis en mann blir alkoholiker etter 7-9 år, er 5 år nok for en kvinne.

Årsaker til kvinnelig alkoholisme: tap av attraktivitet, seksuell misnøye og familieproblemer

Problemet med drukkenskap og alkoholisme over hele verden har blitt truende. For Hviterussland er det en av de mest relevante.

Ansiktet til en alkoholiker. Hvordan alkoholisme påvirker utseendet ditt - AlkoZdrav

Hva en persons ansikt kan fortelle?En persons ansikt kan fortelle mye om sin karakter, vaner, livsstil, sosiale og intellektuelle nivå og andre individuelle egenskaper.

ICD 10. Klasse VI (G50-G99)

ICD 10. Klasse VI. Sykdommer i nervesystemet (G50-G99)SKADER PÅ INDIVIDUELLE NERVER, NERVOUS ROTTER OG Plexus (G50-G59)G50-G59 Forstyrrelser i individuelle nerver, nerverøtter og pleksus