Autisme

Ordbøker

Hver uavhengig eksisterende levende organisme; individuelt, individuelt jeg.Mennesket som en egen person blant andre mennesker; individuell II.INDIVIDUELL, individ, mann. (bok). Samme som et individ.

Hotline

For spørsmål av interesse om aktivitetene til Rospotrebnadzor-kontoret i Tver-regionen innen forbrukerbeskyttelse, forpleining, felles hygiene, miljøtilstanden, forebygging av smittsomme og parasittiske sykdommer, samt andre aktuelle spørsmål om befolkningens sanitære og epidemiologiske velvære, ring på hverdager fra kl. 9 -00 til 17-00 (lunsjpause fra 13-00 til 14-00) på telefon 8 (4822) 32-35-98.

Alkoholkonsum tidlig i svangerskapet: hvilken effekt har alkoholinntaket på fosteret den første måneden etter unnfangelsen?

Alkohol i tidlig graviditet utgjør en sterk trussel for helsen til det ufødte barnet.

Psykoterapi for depresjon: leger økter på kropp og sinn ved bruk av forskjellige teknikker

Hvis du leser denne artikkelen, er du enten den som mistenker at du har depresjon, eller du leter etter en måte å hjelpe en kjær som lider av den.

Søvnløshet etter binge: typer alkoholisk søvnløshet

Hvis en person har en tendens til å gå i en overstadig tilstand, har han, sannsynligvis, mer enn en gang opplevd søvnløshet etter en lang overstadig.

Hva er Anorexia Nervosa: symptomer og hvordan du kan hjelpe

Anorexia nervosa er en spiseforstyrrelse. Mennesker med anoreksi er besatt av tynnhet, nekter å spise og driver seg selv til utmattelse. Hvis du ikke tar handling i tide, vil irreversible prosesser begynne i kroppen og personen vil dø.

Alkoholisk psykose - akutte og kroniske psykoser fra alkohol

Psykose fra alkohol: engangs og permanente alkoholiske psykoserSom regel er eksterne faktorer årsaken til engangspsykoser, men de krever også kompleks behandling.

Obsessions

Besettelser er ideer og tanker som ufrivillig invaderer sinnet til pasienten, som perfekt forstår all deres absurditet og samtidig ikke kan bekjempe dem. Besettelser er essensen av symptomkomplekset, som kalles obsessive-compulsive disorder syndrom (psykastenisk symptomkompleks).

Hukommelsesproblemer, distraksjon og glemsomhet - hva du skal gjøre

Minne er menneskets hjerne til å lagre, behandle og bruke informasjon. Hver tredje person mellom 30-50 år klager over hukommelsesproblemer.

Kan jeg drikke alkohol tidlig i svangerskapet??

Ofte skiller smakspreferanser fra gravide kvinner seg fra den vanlige sugen etter salt og alkohol vises blant ønsker: et glass champagne eller en slurk øl.

Hvorfor vises ambivalent (dualistisk) tenking?

Fra tid til annen oppleves dualiteten av følelser og forhold i forhold til noen eller noe av alle: en elsket kan være veldig irriterende, en interessant jobb kan virke kjedelig, og en kommende hendelse kan samtidig skremme og tiltrekke seg.

Amitriptylin

sammensetningDragee og amitriptylintabletter inneholder 10 eller 25 mg aktiv ingrediens i form av amitriptylinhydroklorid.Ytterligere stoffer i tabletter er: mikrokrystallinsk cellulose, talkum, laktosemonohydrat, silisiumdioksyd, magnesiumstearat, forgelatinisert stivelse.