Autisme

Hvordan fjerne en bakrus hjemme etter en overstadig

Det er ekstremt sjelden å møte en voksen som ikke drikker alkohol. Alle forstår perfekt at store mengder alkoholholdige produkter er skadelige for menneskers helse.

Avvikende oppførsel hos barn og unge

Enhver oppførsel som avviker fra sosiale normer anses som avvikende. Det sentrale poenget er at det settes normer i forhold til et spesifikt samfunn. Derfor er atferd som er normal for noen mennesker ansett som uønsket i en annen kultur..

Psykologiens stress

Alle har stress. Vi opplever alle det, men hvor viktig er det for normalt liv og helse? Hvordan påvirker det daglige aktiviteter og liv på lang sikt? Kan han drepe en mann? Disse spørsmålene har lenge vært av interesse for forskere, inkludert Robert Sapolsky, Yuri Shcherbatykh, Leonid Kitaev-Smyk.

Psykologi av vanedannende atferd

Avhengighetsskapende atferd (fra den engelske avhengigheten - avhengighet, avhengighet; latin addictus - slavisk hengiven) - en spesiell type former for destruktiv oppførsel, som kommer til uttrykk i sterk avhengighet av noe.

De fem stadiene for å akseptere uunngåelig sorg

"Å leve livet er ikke et felt å krysse av." Hvor ofte hører vi denne frasen, og hvor ofte er vi selv overbevist om dette. Livet er en veldig vanskelig ting som får en person til å glede seg og smile, gråte og lide, forelske seg og le, tilgi og glemme.

Avvikende oppførsel og dens årsaker, typer, funksjoner

Avvikende (avvikende) atferd - motiverende handlinger fra et individ som er grunnleggende forskjellige fra de generelt aksepterte verdiene og atferdsreglene i samfunnet, dannet i en gitt kultur eller stat.

M-CHAT - bestå testen selv

Testen, som verden over kalles M-CHAT, er en modifisert autismescreeningstest for små barn, som brukes fra 16 til 30 måneder. Testen er rettet mot å identifisere barn som trenger nøye diagnose av utviklingsvansker, inkludert diagnostikk rettet mot å identifisere symptomer på autisme.

Forum for pårørende til pasienter med endogene psykiske lidelser

Defekt i psykiske lidelserDefekt i psykiske lidelserInnlegg av p-mama »8. august 2018, 08:27La oss snakke om en mangel. Skjer det og hva er det.

Uttakssyndrom ved alkoholisme

Uttakssyndrom (alkoholuttakssyndrom eller abstinenssymptomer) er en uttalt forverring i den generelle tilstanden til en person etter å ha stoppet bruken eller redusert dosen av alkohol, medikamenter.

Adaptol og Phenibut sammen

Det er viktig å forstå at farmakologi ikke eliminerer årsakene, men bare lindrer symptomene. Derfor, når behandlingen er avbrutt, kommer symptomene tilbake. Og den andre viktige tingen er at jo sterkere stoffet er, jo mer avhengighet og bivirkninger for det..

TILTAKENDE TYPEN AV DEVIANT BEHAVIOR

Avhengighetsskapende atferd er en av typene avvikende (avvikende) atferd med dannelse av et ønske om å flykte fra virkeligheten ved kunstig å endre ens mentale tilstand ved å ta visse stoffer eller hele tiden feste oppmerksomheten til visse typer aktiviteter for å utvikle og opprettholde intense følelser (Ts.P.