Apati

Hva er pedagogisk refleksjon

Profesjonell pedagogisk aktivitet, som utføres i forhold til usikkerhet og tvetydighet av mulige løsninger på problemene, er en slags meta-aktivitet, som den var, lagt over studentenes aktiviteter, organisere deres hovedtyper av aktivitet og påvirker naturen av gjensidig forståelse og relasjoner i det pedagogiske og pedagogiske kollektivet til lærere og elever....

Antikonvulsiva: en liste over medisiner og kontraindikasjoner

Resepten for krampestillende medisiner er tydelig fra navnet deres. Formålet med disse medisinene er å redusere eller fullstendig eliminere muskelkramper og anfall av epilepsi.

Søvnfaser er kunsten å våkne ordentlig

Søvn er en av komponentene i et oppfylt liv. Dessverre gir det ikke alltid nødvendig rekreasjon. Slapphet om morgenen og dårlig humør er forårsaket av å våkne til feil tid.

Klinisk psykologi

Lørdag 2. oktober 2010.Endret spørreskjema for identifikasjon av typer karakter aksentuasjoner hos ungdom (i følge Lichko)Det skal bemerkes at A.E. Lichko-spørreskjemaet brukes svært sjelden av skolepsykologer, hovedsakelig på grunn av kompleksiteten og behovet for store tidskostnader (fra 1 til 1,5 time per person), for alle dens fordeler.

Tantrums av en treåring: råd til foreldre

Hva er et barnslig raserianfall? Dette er skrik, gråt, ukontrollerte bevegelser, aggresjon. Mange foreldre er kjent med slike utbrudd fra første hånd. Og hvis en to år gammel baby, ofte, faller i en ekstrem følelsesmessig tilstand på grunn av overopphisselse eller overarbeid, så bør raserianfall hos et 3 år gammelt barn vurderes allerede, snarere som de første forsøkene på å manipulere deg.

Paranoia: hva det er, symptomer, hva det betyr

En moderne person blir regelmessig møtt med mye stress, stress og kronisk tretthet faller på ham. Svært ofte tåler den menneskelige psyken for store belastninger og funksjonsfeil.

Hvordan komme ut av depresjon på egen hånd når du ikke har styrke til å gjøre noe: 7 tips + 5 triks for å hjelpe en annen person

Hei kjære lesere, Lyudmila Redkina er med deg. I sin natur hører jeg ofte “Jeg begynte å bli deprimert”, “Jeg var dekket av apati”, “Jeg har ikke styrke til å gjøre noe”, “Jeg vil ikke leve”.

Nervøs sammenbrudd: symptomer og behandling

Begrepet "nervøs sammenbrudd" er ikke et medisinsk begrep og betyr ikke noen sykdom. Psykologer omtaler ofte det som "utbrent syndrom". Det er en grensetilstand mellom helse og sykdom.

Autonom dysfunksjon i hjertet

Autonom dysfunksjon i hjertet er en del av et symptomkompleks kalt somatoform dysfunksjon i det autonome nervesystemet. Siden ANS sikrer stabiliteten i arbeidet i nesten alle indre organer, er symptomene på dens lidelse ekstremt forskjellige..

Midler og metoder for å gjenopprette godt humør ved depresjon

Takket være fremgang har effektive behandlinger for depresjon dukket opp. Tidligere metoder, riktig kosthold, flebotomi, elektrokonvulsiv terapi og lobotomi - i dag forsvinner gradvis i glemmeboken..

Hvorfor stutter en person? Årsaker til sykdommen

Stammingeksperter kaller bevegelse av strupehode og leddmuskelsystem av krampaktig karakter. Oftest plager slike anfall pasienten i de øyeblikkene vedkommende akkurat begynner å tale, men noen ganger skjer det midt i den talte frasen..

Alvorlige konsekvenser av stress: ødeleggelse av alle deler av kroppen

Langvarig eksponering for emosjonelt stress kan føre til alvorlige helseproblemer. Konstant stress forstyrrer aktiviteten til nesten alle systemer i menneskekroppen.